vrijdag 20 juli 2012

Raadhoroscoop: wat gebeurde er?


WIE EN WAT IN DEZE HOROSCOOP

Omdat het KNMI een zonnig weekend belooft, begin ik eerder dan gewoonlijk met mijn column. Van de week heb ik op Twitter een anonieme horoscoop gestuurd met transits en progressies. Ik vroeg erbij wat er gebeurde op die dag en gaf als tip mee: let op de huizen! Hier is die horoscoop voor als je ook wilt zien of het je lukt antwoord te geven op de vraag en of je ziet of het gaat om een actrice, schrijver, dichter of zangeres. En waar is het patroon van artistiek talent?  

ANTWOORD OP DE VRAGEN 
Wat?
Let op de huizen, zei ik. Waarom?
Mijn ervaring met Pluto op het MC is dat je op een gegeven moment wordt gedwongen om terug te keren naar je oude vak of werkplek, terwijl je zelf intussen bent veranderd of dat een reorganisatie het juist bemoeilijkt om je plekje te verdedigen. Met Pluto op het MC is je positie in gevaar, maar ook je conditie. Vanuit het zesde huis is het in dit geval ziekte die je moet overwinnen (Pluto).  Pluto staat in de geboortehoroscoop in het zesde huis van ziekte en werk. Gelukkig houdt Pluto verband met het negende huis. (Vijf en negen zijn fortuinlijke huizen). Ze is na een ingreep hersteld. 
Patroon
Ik vroeg naar het patroon van artistiek talent. Op Art&Astrologie zie je dat dat patroon bestaat uit aspecten tussen Maan, Venus, Neptunus en MC, liefst ook met de daarbij betrokken tekens (Kreeft, Stier, Weegschaal, Vissen). Ik stelde de vraag omdat het patroon hier niet direct in zichtbaar is. Het ging erom om te kijken naar de mineure aspecten. Die worden niet aangegeven in de aspectentabel bij de tekening.
Dit is het patroon:
  • Maan en Venus maken een mineur aspect: een quatronoviel (4xnoviel, 160 graden), nog juist binnen 1,5 graad orb.
  • Venus en Neptunus staan samen en maken een vierkant met het MC.
Ik vroeg ook of zij actrice, zangeres of dichter/schrijver was. Het is actrice. Je ziet een belangrijke Maan op de Ascendant.  De Maan staat met 'het bewaren van herinneringen' in verband en met 'schijn'. Bij actrices komt er ook 'aantrekkelijkheid' bij kijken. 
    En het is...Het is de horoscoop van actrice Diahann Caroll met de transits en progressies van 11 mei 1998, de dag dat zij onder het mes ging (diagnose: borstkanker)Diahann Caroll is niet de meest beroemde actrice, maar wel redelijk bekend. Diahann Caroll heeft een moeilijk huwelijksleven achter de rug. Ze is liefst vier keer getrouwd geweest. Een keer overleed haar echtgenoot.
    Je ziet dat alle aspecten die betrokken zijn bij de kans op scheiding, in haar horoscoop staan.
    •  Zon vierkant Mars
    • Mars anderhalf vierkant Saturnus
    • Venus driehoek Uranus
    • Zon binoviel Uranus. 
    • En dan is er nog Mars in Weegschaal (half vierkant Venus). 
    Omdat er een goed verband is tussen de huizen 1 en 7 wordt toch weer getrouwd. Ook de aanwezigheid van Venus en Neptunus zijn bevorderlijk voor de 'romantiek'. 

    Geen opmerkingen: